TV & Internet

Alla lägenheter är anslutna till Tele2s kabelnät för TV samt fiber via Obenetwork för internet.

TV

Föreningen har gruppavtal hos Tele2, ring in beställningen på 0775-17 17 20 eller beställ online genom att logga in på www.tele2.se/tv. I gruppavtalet ingår TV Bas HD, TV hub samt ComHem Play.

Vi har även ett digitalt TV-grundutbud som alla har tillgång till via antennuttaget. Läs mer på www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/grundutbud

Jag vill ha ett större kanalutbud än TV Bas HD.
Gå in på www.tele2.se/tv och skriv in din adress eller logga in för att se gruppavtalspriserna för andra kanalpaket. 
Vill du lägga till kanaler à la carte hittar du dem här: www.tele2.se/tv/tillval/kanaler

Jag vill ha TV Bas HD till flera TV-apparater.
Kontakta Tele2 och beställ tvillingabonnemang.

Vad behöver jag göra om jag flyttar härifrån?
När du flyttar från föreningen har du två val:
1. antingen kontaktar du Com Hem och avslutar abonnemanget och skickar tillbaka utrustningen
2. eller så kontaktar du Com Hem och meddelar flytt till annan Com Hem-fastighet och tar med dig utrustningen.

Internet/Fiber

Föreningen är ansluten till Obenetwork som levererar runt 1000/1000Mbit/s per lägenhet. Allt du behöver göra för att komma igång är att koppla in din router till nätverksuttaget i lägenheten.

Vad ingår i abonnemanget för internet?

  • 1000/1000 Mbit/s internetanslutning.
  • 3 st dynamiska IP-adresser per lägenhet (kan även individuellt bytas mot en styck statisk IP-adress för de som vill).
  • VPN-konto för alla hushåll hos AzireVPN (www.azirevpn.com).
  • E-post: Du kan ha så många konton du behöver. Mailservern erbjuder POP, IMAP och Roundcube webmail. Max 10 GB per hushåll.

Tilläggstjänster
VPN från AzireVPN ingår, likaså fast ip-adress. IP-telefoni finns som tillval för 30 kr/månad.
Skicka ett mejl till support@obe.net för att ta del av detta.

Kontakt

Obenetwork:
E-post: support@obe.net
Telefon: 08-124 41 888 (vardagar 10.00 – 17.00)

Tele2: www.tele2.se/kundservice