Felanmälan

Avlopp

Kontakta Avloppsteknik Svenska AB på 08-799 98 00
Måndag – torsdag 08.30 – 16.00
Fredagar 08.30 – 14.30

Övrig tid är det deras jour man ringer på 08-28 04 00.

Felanmälan

Fastums ServiceCenter, Ett nummer alla ärenden Telefon: 90 220
Hanterar felanmälan, tidsbokningar, kontakt med förvaltare samt avgifts- och hyresfrågor.

Klicka på länk för att komma till felanmälan: www.90220.se


Öppettider telefon: måndag – fredag kl 7:30 – 16:00.
Övriga tider: samma nummer för att blir kopplad till fastighetsjour om ärendet är akut och inte kan vänta till nästa vardag.

Registrera er på Fastudirekt https://www.fastumdirekt.se/

Akuta fel – Fastighetsjour

Jouren skall endast kontaktas om ärendet är akut! I annat fall kan du själv komma att bli betalningsskyldig.

Vid akuta ärenden som inte kan vänta. Telefon: 90220 (EJ 08 före)

En grundregel är att du ska ringa fastighetsjouren om felet innebär en risk för människor eller för fastigheten – eller om du inte kan använda grundläggande funktioner i lägenheten. Följande lista kan hjälpa dig med gränsdragningen.

Akut:

  • Vattenläcka
  • Stopp i hissen
  • Skadade brunnslock
  • Helt strömlös lägenhet
  • Stopp i sopnedkast, fredag – lördag

Ej akut:

  • Trasig tvättmaskin
  • Stopp i sopnedkast, söndag – torsdag
  • Trasig porttelefon
  • Trasig belysning
  • Droppande vattenkran

Naturligtvis finns det flera andra typer av fel som kan vara skäl nog till en felanmälan, men är ni osäkra ring då och fråga Fastum på 90220 så råder de er på bästa sätt.

Internet

Felanmäls först till er leverantör.
I de fall ert problem inte kan lösas på distans och leverantören måste få åtkomst till kopplingsskåpen i källaren för att felsöka närmare – vänligen kontakta styrelsen på info@lavetten-ornen.se

Läs mer på sidan för TV och Internet.

Hissar

Felanmäls till St Eriks Hiss, dygnet runt, på telefon 08 522 258 00.
Sitter du fast i hissen använder du nödtelefonen i hissen.

Störningsjour

Brf Lavetten Örnen är anslutna till Svenska Störningsjouren. Vid störningar eller andra trygghetsproblem inom fastigheten kontaktar du Svenska Störningsjourens larmcentral, där du har tillgång till professionell hjälp av störningsombudsmän/väktare som skyndsamt kommer till platsen.

Självklart efterfrågas sunt förnuft innan störningsjouren kontaktas. En utryckning kostar mycket pengar och ska inte användas som ett alternativ till att prata med sina grannar.

Kontakt

Anmäl störning på 08-568 214 00
Sön-tor 20:00 – 03:00, fre-lör 20:00 – 04:00
Alla uppgifter du lämnar är givetvis sekretesskyddade och lämnas inte ut.

Om du behöver komma i kontakt med Svenska Störningsjouren eller har frågor som inte är akuta kontaktar du dem lättast under kontorstid på telefonnummer 08-645 00 35 eller via e-post info@storningsjouren.se.

I lägenheten

Bostadsrättsägare ska i första hand kontakta sitt försäkringsbolag, och därefter informera föreningen. Bostadsrättsinnehavaren är själv skyldig att säkerställa att akuta skador åtgärdas omedelbart.

Hyresgäster ska kontakta föreningens tekniska förvaltare/jour vid akut skada, och därefter informera styrelsen. Hyresgästen är dock själv skyldig att kontakta sitt eget försäkringsbolag gällande hemförsäkring.

Skadedjur

Några exempel på skadedjur är pälsängrar, silverfiskar och vägglöss. Det är viktigt att ha en god hygien och att hålla en ren inomhusmiljö. Råttor och möss räknas också som skadedjur. Mata därför inte fåglar från balkongen eller på uteplatsen, eftersom spilld mat kan locka till sig just råttor och möss.

Kontakta Anticimex om du har skadedjur i lägenheten!

Kontakt

Telefon:         075-2451000
Hemsida:       www.anticimex.com